Wednesday, April 2, 2008

Pilihan dalam kehidupan...

Hidup ni ialah satu yang agak complicated dan best kalo kita pandai menggunakannya dengan sebaik mungkin...tapi biler mengatakan tentang kehidupan, kita takkan lari daripada hendak membuat keputusan yang mana ia akan mencorak kehidupan kita di masa depan. Ada orang yang dirinye hanyalah biasa saja, pelajaran pon tak tinggi, tapi disebabkan dia pandai membuat keputusan tentang masa depannya, maka akhirnye dia menjadi orang berjaya dalam dunianya dan diingati oleh orang laen kerana kebaikannya.

Ada orang yang pandai, kat sekolah dialah pelajar terbaek, tapi hidupnye pula biasa saje,takde apa yang boleh dibanggakan, kerana dia tak pandai dalam membuat keputusan dalam kehidupan. Pelik, tapi inilah realitinya hidup kita. Dan hendak membuat keputusan bukanlah perkara yang mudah. Kadang2 sampai bertahun tahun kita memikirkan pilihan yang hendak dibuat, tapi tak dapat2 jugak. Tak senang hati dibuatnya. Takot tersalah buat pilihan.

Post aku ni sebenarnye related gak ngan diri aku..too many decisions to be made. Dan sesetengah pilihan tu akan affect my future really serious..dan of course aku nak yang terbaek untuk diri sendiri(saper tanak kan). Tapi bile fikir2 balik, betapa lamanye certain choices aku tinggalkan..tak amek mana2...sebab takot salah buat pilihan...sense of perfectionist yang cukup tinggi..nak buat camne, memang camni cara ayah aku ajar...but i do hope someday, when i take the final decisions for certain choices, it will be the best..

baeklah, papepon...buatlah pilihan terbaek untuk diri anda. fikirkanlah baek dan buruk sebelum pilihan itu diambil..becoz there's no turning back once you take the decision...

lastly, senyumlah selalu...mungkin dengan senyuman buatkan hati senang dan pilihan lagi senang dibuat...mungkin juge ;)

No comments: