Sunday, April 6, 2008

Niat @ Tujuan

Mesti korang tertanye tanye pebende la aku nak cakap pasal niat nih...and maybe ada yang terfikir biler sebut pasal niat je mesti tak laen tak bukan pasal solat..btul ak? huhu...actually, niat ni luas maksudnye. Ada maksudnye 'objective' atau target yang korang nak untuk sesuatu perkara. Mungkin korang buat sesuatu perkara just suke2 je...tu pon niat gak tuh...maksudnye niat korang just nak bersuke ria.

cam tak best la plak pakai perkataan 'niat'(aku pon teringat pasal solat jek)...pekata kalo aku tuka jadi 'tujuan'...suitable gak kan perkataan nih..papepon, perkataan tak penting, asalkan meaningnye sama...huhu

Setiap perkara yang kita buat mesti ada tujuan. Dan tujuan yang kita buat ni sebenarnye mempengaruhi hasil yang kita nak dpat. Ada ke orang yang tujuannye nak gi ipoh bole terlajak pegi KL? mesti ar takpat kan. Tapi ada possibility kadang2 tujuan yang kita nak tak tercapai. Tu kita hanya bole merancang, dan tuhan menentukan.

Sama cam kat utp nih...kalo korang tujuan nak belajar tahap dewa nerd, mesti dean list gak korang. Apa taknye, siang malam study. orang maen sports pon korang study gak..orang tido korang study...(aku takpat bayangkan life camni)...fuuhhh...memang mencabar...

Dan kalo korang just datang utp nak maen dota...memang dewa la korang maen dota...tapi study lunyai sket la...huhu...

So biler sebut balik pasal tujuan nih...tujuan sebenar aku tulis blog nih sebagai my indicator of memory...aku suke tulis bende2 yang aku nampak dan rasa...bukan ada apa pon just i feel bliss biler aku luahkan...sebab aku suke biler di masa depan, pastu aku ingat balik memory2 lama...lagipon berapa lama la sangat manusia ni dapat hidup, paling lama pon 60 tahun....so memories colour our life actually. Sebab tu blog ni aku letak tajok lifeofazree...memang kene ngan tujuan aku...hihu...

Aku rasa cam nak tambah sumthing at the end of all posts after this...maybe my current song that i listen to ataupon my favourite book? aku stat ngan dua2 la kot...bukan apa, best gak nanti biler tengok balik lagu @ book yang kita pernah suke ^^

So kesimpulannye, setiap apa yang kita lakukan semuanye ada tujuan. Tapi fikirkanlah masa depan anda juga...kalo dari awal dah tujuan tak bagus, do you expect to have a better life in the future? think again :)

Currently listening to --> fullhouse OST (*sigh*, aku stat suke lagu nih time dinner aritu)
Currently reading --> Warren Buffet Way(one of 'My all time favorites book")
Current bende tak best happened--> aku blank time jadi topic master...deng~

No comments: