Saturday, March 15, 2008

Misteri hubungan antara manusia @ sixth sense

Kadang2 kita bole rasa apa akan berlaku kat seseorang yang kita kenal. Tapi lepas tu mesti kita rasa pelik camne bende tu kita boleh rasa sedangkan orang tu berada jauh dari kita. Pernah dengar crita camne sorang ibu bole merasa anaknye dalam bahaya walaupon ibu itu berada sangat jauh daripada anaknya? Dan pernah dengar macam mana seseorang boleh mengetahui keadaan seseorang yang dia sayangi walaupon tak britahu pon padanya? Manusia sememangnye misteri...lebih2 lagi hubungan antara satu manusia dengan satu manusia yang laen.

Tapi yang aku bole katakan, semua ni sebab relationship antara manusia. kenapa? sebab bole ke kita dapat merasa orang laen yang kita tak pernah pon kenal? tibe2 terasa sedih kerana seseorang yang kita tak tau(maybe juge dia jodoh kamu yg kamu blom jumpe, tu laen kes la..eheh). tapi papepon, sixth sense ni logik juge sebab kalo kita tengok2 balik, manusia sebenarnye cuma menggunakan 5% sahaja daripada otaknye. 5% tu pon tahap manusia paling genius kat dunia dah...so bayangkan kalo kita yang biasa2 je ni...cuba kalo kita guna 100% peratus keupayaan otak kita, tentu banyak bende kita boleh buat. even maybe bole tengok jin? mungkin juga sebab time tu otak kita mengarah mata melihat sesuatu secara sangat halus...atau mikro halus. logik gak kan teori ni?Papehal pon, at least bende ni tak diguna untuk jalan yang salah.

Rasanye korang sume pon ada yang pernah terjadi hal macam ni kan? sure ada punye lah. and aku pon termasuk yang pernah terjadi sendiri apa itu sixth sense...tapi nak citer sini agak segan gak ar..nanti orang kata jiwang. eheh.(nak tau pm aku ;p ). tapi bagi aku benda ni memang ada. dan setiap manusia ada, bukan untuk certain orang je. Bila fikir2 balik, betapa uniknya manusia ni sebenarnye dan aku suke bende ni ada. :)

So dah tau tak apakah peristiwa sixth sense korang pula? =)

No comments: